Klachten en suggesties
Met het woord ‘studenten’ in onderstaande tekst worden altijd bedoeld (toekomstige of voormalige) mbo-studenten, vavo-studenten, deelnemers, inburgeraars en extranei.
De studenten staan centraal in ons onderwijs. Een goede relatie tussen school en student en studenten onderling vinden wij belangrijk.
Als je een klacht hebt of het ergens niet mee eens bent, dan willen wij graag dat dit opgelost wordt. Je kunt altijd in gesprek gaan met je studieloopbaanbegeleider. Wij gaan ons uiterste best doen om tot een oplossing te komen!
Kom je er samen niet uit? Dan hebben wij bij ROC Nijmegen één meldpunt waar je terecht kunt met al je klachten, bezwaren of beroepen. We noemen dit het Meldpunt Klachten. Een aantal voorbeelden:
- Een klacht over hoe je behandeld bent door iemand werkzaam in het onderwijs;
- Je bent het niet eens met een schorsing of verwijdering;
- Je bent het niet eens met het besluit van het MBO-studentenfonds op je aanvraag;
- Je bent het niet eens met een beoordeling van de BPV;
- Je bent het niet eens met een examencijfer of een ander besluit van de examencommissie;
- Je bent het niet eens met een negatief bindend studieadvies.
- Je hebt een klacht over Inburgering of NT2
- Je hebt een klacht over iets dat hierboven niet is genoem
Je kunt je klacht, bezwaar of beroep indienen via onderstaand formulier. Na het versturen van het formulier ontvang je van ons een ontvangstbevestiging met een meldingsnummer per e-mail. Binnen twee werkdagen ontvang je per mail informatie over hoe en wanneer je klacht wordt behandeld. Ouders die namens een meerderjarig student een klacht willen indienen kunnen dit alléén doen met machtiging van de meerjarige student.
Hulp of informatie nodig?
Vind je het lastig om de klacht, bezwaar of beroep zelf te schrijven? Vraag dan je mentor, studieloopbaanbegeleider of trajectbegeleider Educatie om je te helpen. Of wil je eerst meer informatie en/of wil je advies over wat je het beste kunt doen? Geef op het klachtenformulier aan dat je graag teruggebeld wilt worden. Een medewerker van het meldpunt neemt binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op.
Een verbetersuggestie melden?
Heb je geen klacht, maar een verbetersuggestie? Dan kun je die ook via het klachtenformulier melden.
Jij - of iemand anders - wordt (online) gepest?
Binnen onze school gaan we respectvol met elkaar om en accepteren wij elkaar zoals wij zijn. Wanneer jij of iemand anders wordt gepest, meld dit dan bij ons online meldpunt pesten.
Heb jij - of iemand anders - discriminatie, seksuele intimidatie, agressie of geweld ervaren?
Wil je hier met iemand in vertrouwen over praten? Neem dan contact op met een van onze vertrouwenspersonen.
Wil je weten wat jouw rechten en plichten zijn?
In het Studentenstatuut staat beschreven welke rechten en plichten voor jou gelden. Nieuw in dit studentenstatuut is schorsing als ordemaatregel. Wil jij meer informatie over jouw rechten en plichten? Lees welke rechten en plichten voor jou gelden.
Meld hier je klacht, bezwaar of beroep
Vul het onderstaande formulier in om jouw klacht, bezwaar, beroep of verbetersuggestie bij ons te melden.