Momenteel bekijk je deze website in een verouderde browser.

Hospitality challengeweek: 7 tot en met 9 mei

Geplaatst op 02 april 2024

Regionale werkveld daagt studenten van ROC Nijmegen uit met hospitality vraagstukken

Op 7, 8 en 9 mei 2025 vindt de vierde Hospitality challengeweek plaats. Ruim 120 studenten komen dan bij elkaar om samen te werken aan een aantal hospitality vraagstukken uit de regio. Werkgevers uit het Rijk van Nijmegen hebben echte casussen ingediend waarmee de studenten aan de slag gaan. Voor studenten van ROC Nijmegen een mooi voorbeeld van flexibel en contextrijk onderwijs, voor de werkgevers een interessante kijk en oplossing voor hun vraagstuk.

Thema: hospitality

Hospitality is een steeds belangrijker onderdeel van werk. Want de klant vraagt meer dan alleen vakmanschap. Gastvrijheid wordt steeds belangrijker voor een duurzame bedrijfsvoering. Tegelijkertijd liggen de verwachtingen van klanten steeds hoger, waardoor het een steeds grotere uitdaging wordt om deze waar te maken. Terwijl sprake is van een groeiende vraag naar technologisch slimme oplossingen, hebben de afgelopen paar jaar duidelijk gemaakt hoe belangrijk persoonlijke en oprechte aandacht tussen bedrijf en klant is. 

Wat doen we tijdens de challengeweek?

Tijdens de challengeweek gaan studenten, werkgevers en experts op zoek naar slimme oplossingen om de hospitality bij de werkgevers te vergroten. Studenten zetten de klant centraal. Wat wil hij of zij? Wanneer heeft de klant een goede ervaring, is hij enthousiast? De eerste dag identificeren ze de uitdagingen en zoeken gezamenlijk naar mogelijke oplossingen. Op donderdag werken de studenten de oplossing verder uit. Op vrijdag zetten ze de laatste puntjes op de i en pitchen ze hun idee voor een jury en de opdrachtgevers.

Waarom een challengeweek?

Het onderwijs binnen ROC Nijmegen wordt steeds flexibeler en uitdagender. Dat past ook bij de veranderende arbeidsmarkt en veranderende behoefte van de studenten. Flexibel en uitdagend onderwijs is onderwijs dat - onder meer - contextrijk is en dat de samenwerking met het werkveld opzoekt.

Deze challengeweek is daarvan een mooi voorbeeld. Studenten van verschillende opleidingen werken aan een uitdagende opdracht buiten het klaslokaal, in een andere werkvorm aan casussen vanuit het werkveld. Studenten krijgen de kans om buiten de gebaande paden met een frisse blik naar bestaande casussen te kijken. Voor werkgevers levert dit inspiratie en oplossingen op. Een mooie win-win.

De challengeweek is mede mogelijk gemaakt door

  • Eventure

  • De Thiemeloods

  • NEC Nijmegen

  • Gemeente Nijmegen

  • De Papierfabriek

  • HANOS Nijmegen

  • ACBN Evenementenbureau

  • Hotel Manna

Wil jij volgend jaar ook meedoen?

We kunnen dit mooie evenement van leren en innoveren niet mogelijk maken zonder jouw hulp en van vele andere sponsoren, experts en bedrijven. Voor deze editie is inmiddels alles geregeld. Maar ook volgend jaar zullen we een challengeweek opzetten.

Je kunt helpen bij de challengeweek door:

Neem gerust contact met ons op. Dan kunnen we je er alles over vertellen.

De Challenges

Eventure

Vraagstuk: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de medewerkers van Eventure zich tot de harde kern gaan rekenen en dit ook willen, zodat we een betere en gastvrije service kunnen garanderen voor de bezoekers en opdrachtgevers van evenementen?”

00:56
00:00

De Thiemeloods

Vraagstuk: “Hoe kunnen we de gastvrijheid tijdens het verblijf in de Thiemeloods vergroten door de routing zowel binnen als buiten het pand duidelijker te maken voor onze gasten?”

01:01
00:00

NEC Nijmegen

Vraagstuk: “Hoe kan Brasserie Bikkels in het Goffertstadion een rendabel concept ontwikkelen dat aansluit bij de behoeften van bezoekers?”

00:58
00:00

Gemeente Nijmegen

Vraagstuk: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat medewerkers in de horeca en retail op een gastvrije manier omgaan met gasten en klanten die een beperking hebben?”

01:09
00:00

De Papierfabriek

Vraagstuk: “Hoe zorgen we ervoor dat de routing in de papierfabriek kan bijdragen aan een gastvrije beleving, waarbij de gast een welkom gevoel ervaart en zich gezien voelt tijdens het bezoek?”

02:05
00:00

HANOS Nijmegen

Vraagstuk: “Hoe zorgen wij ervoor dat onze zelfbedieningsklant regelmatiger en eerder terugkomt in onze vestiging Hanos Nijmegen, waardoor de omzet stijgt?”

01:18
00:00

ACBN Evenementenbureau

Vraagstuk: “Hoe kan het ACBN ervoor zorgen dat de 3 entreelocaties van de binnenstad allemaal een uniforme Vierdaagsefeesten-beleving hebben, waarbij de verschillende evenementenlocaties (de podia) wel hun eigen uitstraling en beleving kunnen blijven houden?”

02:20
00:00

Hotel Manna

Vraagstuk: “Hoe kunnen we het ontbijt van Hotel MANNA & Blue bekender maken bij een breder publiek en beter laten aansluiten op de wensen van de gast, met de gastvrijheid die het hotel wil uitstralen?”

01:42
00:00

Neem contact op met de organisatie

Heb je nog vragen, wil je meedoen of kun je een bijdrage leveren? Laat het ons weten en neem contact op met één van de hoofdorganisatoren: 

Terug naar boven